sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Pohdintapäivä

Tänään on ollut päivä, jolloin olen miettinyt paljon asioita, joita voisi tapahtua tai olisi voinut tapahtua, mutta ei kuitenkaan tapahdu. Että mihin elämä voisi viedä, jos olisi mennyt toisia polkuja, valinnut eri reittejä. Mistä voi ylipäätään tietää, että mikä on oikea tie? Tai onko oikeaa tietä olemassakaan? Onko vain eri teitä ja sillä selvä. Ei sen enempää oikeita tai vääriä. Pelkästään erilaisia. Samalla mietin sitä, että miten asiat ei aina ole omissa käsissä. Joskus ne valinnat on jonkun toisen käsissä. Onko ne toisen käsissä oikeissa käsissä? Ei kai. Joskus vain täytyy luottaa ja tyytyä. Joku voi tehdä oikean valinnan, vaikka minä en sitä ehkä niin kokisikaan. Sillä hetkellä. Toisaalta joskus vain on väärässä paikassa, väärään aikaan ja joskus toiste oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Onko elämä pelkkiä sattumuksia? Sattumusten sarja?

Päivän pohdinnat liittyvät omaan elämään ja omaan parisuhteeseen. Tai ei ehkä parisuhteeseenkaan, vaan ylipäätään omaan elämään naisena. Millainen nainen olen? Onko naisena olemiseni minulle oikeaa ja sopivaa? Mitä naisena oleminen on? Mitä naisena oleminen voisi olla? Millainen nainen haluaisin olla? Tänään olen jotenkin vahvasti kokenut, että olen nimenomaan nainen, en pelkkä ihminen. Vaikka ihmisenä kai sitä kuitenkin vain täällä on. Tekee mitä pystyy.