perjantai 18. marraskuuta 2011

Vieraita tulossa


Viikonloppuna tulee kylään mieluisia vieraita, paras (ja ainoa) sisko miehineen. Käydään varmaan kävelyretkellä, että voidaan puhua ja saunotaan, jotta voidaan puhua. Puhuminen on tärkeää.

Siskon kanssa on senkin takia hyvä puhua, että sisko tietää, miten olen tullut tämmöiseksi mikä olen. Sisko tietää, että mitä lapsena tapahtui, koska sisko oli siinä samassa. Sisko tietää aiemmat epäonnistumiset, koska sisko lohdutti silloinkin. Ja sisko tietää tämänkin murheen ja sisko lohduttaa tässäkin.

Siskossa on se vika, että sisko näkee vierestä selvemmin, kuin minä tässä ja sisko haluaisi, että minulla olisi parempi olla. Nyt heti. Siksi sisko tahtoo hätyyttää minua tekemään päätöksiä, joita en ole valmis tekemään tai jotka olen tehnyt, mutta joita en saa toimeenpantua. Sisko ei malttaisi odottaa. Sellainen on siskoni.