maanantai 12. maaliskuuta 2012

Omaa aikaa kalenterista

Päivän saldona on liikaa kahvia ja kakkua, sopivasti edenneitä asioita ja liian vähän aikaa keskittyä. Töissä siis. Muutoin päivä on edennyt varsin hyvin. Lapsilla on tänään päiväkodissa valokuvaus. Isompi harjoitteli aamulla peilin edessä ilmeitä, joita voisi kameralle näyttää. Käskin olemaan kunnolla, melkein kai oli ollutkin. Muutoin minulla on menossa ilta lasten kanssa. Sauna on lämpiämässä, lastenohjelmat menossa.

Minulla ja miehelläni on ollut aika ajoin käytössä ns. omat illat. Oma ilta kestää klo 17-21 ja silloin voi tehdä mitä haluaa. Kotonakin saa olla, jos haluaa, mutta kotitöiden ja lastenhoidon vastuu on sillä toisella. Kummallakin on kaksi omaa iltaa viikossa. Tämä käytäntö meillä oli pari vuotta sitten jonkin aikaa ja nyt se on elvytetty uudelleen. Minun iltani ovat sunnuntai ja tiistai. Miehellä on maanantai ja torstai. Eilen olin oman iltani kotona, mutta mies meni lasten kanssa pulkkamäkeen. Tänään mies on kotona ja pelaa peliä, minä hoidan lapset. Huomenna ehkä käyn kaupungilla ja kävelyllä. Omassa illassa on se hyvä puoli, että omaa aikaa saa riitelemättä. Kalenterin mukaan. Oma aika on vapaassa harkinnassa. Voi tehdä jotain tai olla tekemättä. Mihinkään harrastuksiin en ole omaa iltaa sitonut, vaikka niinkin voisi tehdä. Omista illoista kiinni pitämisessä on tietenkin oma hommansa, ja siksi ne välillä jäivätkin. Toivotaan parempaa menestystä tälle uudelle yritykselle.