sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Peili


Lienenkö vain kaikesta valvomisesta ja sairastamisesta ja parisuhdeongelmista ja vielä kellon käännöstäkin väsynyt vai oikeastiko olen sitä mieltä, että ensisijaisesti minun pitäisi katsoa peilin? Nyt nimittäin olen sitä mieltä, että ehkä meillä kaikki menisi tosiaankin paremmin, jos minä yrittäisin enemmän. Ymmärtäisin, että mies on sellainen kuin on, eikä muutu ja että minun pitää olla se, joka paikkaa. Minun pitäisi tukea enemmän. Minun pitäisi keskustella lempeämmin. Minun pitäisi antaa periksi. Minun pitäisi muuttua eikä miehen. Miksi minun käsitykseni maailmasta olisi oikea, eikä miehen? Miksi minun tapani tehdä asioita olisi parempi kuin miehen? Miksi minun pitää päästä sanomaan mielipiteeni joka asiasta? Miksi en vain voisi olla hiljaa ja antaa toisten loistaa? Miksi en voisi keskittää tarmoani siihen, että muilla on hyvä olla? Miksi?