keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Hellepäivistä ja muusta kuumasta


En pidä helteestä. Yksinkertaisia syitä ovat ne, että minulla on tukala olo ja meidän yläkerran makuutilat menevät ihan todellakin liian kuumiksi. Lisäbonuksena pitkään jatkuneista helteistä seuraa kaivon kanssa ongelmia ja ilman vettä on erittäin työlästä arkea. Mutta kyllä minä lämmöstä pidän, kohtuus vain saisi olla tässäkin.


Puhuin aiemmin sairaudesta, joka minulla on. Useilla tässä sairaudessa tulee jossakin vaiheessa ongelmia lämmönsäätelyn kanssa. Kuumuus ei kertakaikkiaan sovi. Siitä menee kaikki voimat ja tulee huono olo. Minulla ei vielä suuremmin ole näitä, onneksi. Nimitäin saunominen on minusta niin mukavaa, että mielelläni saunoisin vaikka joka päivä, mutta koitan tyytyä pariin kolmeen kertaan viikossa. Minulla on kaksi saunaakin, mikä on kyllä luksusta. Puilla lämpiävä ulkosauna ja pikkuriikkinen sähköllä toimiva sisäsauna, jossa kylläkin onnistuneen kiuasvalinnan ansiosta on hyvät löylyt. Mutta siis tämä kaikki saunomisen ihanuus on ehkä piankin mennyttä.


Muistaakohan sitä arjessa arvostaa kaikkia tavallisia asioita? Asioita, jotka saattavat olla jostakin syystä pian mennyttä. Että huomaisi nauttia siitä hetkestä, joka on. Niistä asioista joita arjessa nyt on. Että ei aina pohtisi, että "sitten kun" alan elää, niin sitten. Että olisikin nyt.