keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Toiveet ja lupaukset

Vuoden ensimmäisenä päivänä voisi toivoa toiveita ja tehdä lupauksia. Tänään on kuitenkin päällimmäisenä mielessä exän tavarat, joiden hakemista olen vaatinut ja joille ex ei aio tehdä muuta kuin valittaa, että minun käytökseni on asiatonta. Ulkoistin valitusten vastaanoton J:lle. Elatusmaksukin olisi pitänyt maksaa, ei ole näkynyt. Näin ollen rästissä on nyt viisi maksua ja ulosotto alkaa minusta olla hyvä vaihtoehto.

Mutta niihin toiveisiin:
  • toivon, että ex lakkaa olemasta idiootti ja alkaa käyttäytyä kuin aikuiset (never?), vaihtoehtoisesti toivon, että hän ja hänen tavaransa häviävät elämästäni
  • toivon, että J jaksaa kanssani, on minulle hyvä, antaa minun olla kainalossa 
  • toivon, että minä jaksan J:n kanssa siinäkin vaiheessa, kun huomaan, että hänkin on vain ihminen 
  • toivon, että lapset ja läheiset ovat terveitä ja onnellisia 

Sitten lupauksiin: täten lupaan tehdä itselleni ja läheisilleni merkityksellisiä tekoja enemmän kuin niitä tekoja, joita minulta odotetaan, mutta joilla ei ole meille merkitystä. Lupaan antaa aikaa itselleni ja läheisilleni. Lupaan valintatilanteissa punnita etuja ja haittoja ja tehdä valinnat siten, että minä ja läheiseni olemme onnellisempia.

Onnellista vuotta 2014!