sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Kuinka naista arvostetaan?


Millaista on käytös silloin, kun nainen kokee tulleensa arvostetuksi? Millaista se on silloin, kun nainen kokee tulleensa loukatuksi? Mieheni päivitti facebook-statukseensa eilen kommentin, joka päättyi siihen, että näytänköhän minä illalla hänelle tissejäni vai en. En näyttänyt, en tosiaankaan. Miehen mielestä tisseistä voi hyvin keskustella. Tissit ovat hieno asia. Minun mielestäni tissit ja niiden näyttäminen parisuhteessa ovat aivan yksityinen asia. Ei seinäpäivitysasia.


Millaista käytöstä sitten toivoisin mieheltä, että kokisin tulleeni arvostetuksi? Haluaisin kehuja lastenkasvatuksesta. Siitä miten hyvä äiti olen ja miten hienosti olen lapsia kasvattanut. Ovat omatoimisia ja reippaita, avuliaita ja kekseliäitä, vaikkakin omapäisiä (siitä ei tarvitse kehua...). Haluaisin kuulla, että olen kaunis tai ainakin jonkin kehun jostakin, vaikka vaatteesta tai hajuvedestä. Haluaisin kokea, että mieheni on ylpeä minun työurastani ja koulutuksestani. Että mies pitäisi minua fiksuna ja menestyvänä.


Ehkä joskus joku pitääkin, tämä mies ei pidä...