perjantai 16. syyskuuta 2011

Heikot sortuu elontiellä


Täytyy kyllä nyt sanoa, että heikot sortuu elontiellä ja täällä ilmoittautuu yksi. En kertakaikkisesti pärjää töissä, jos kotona vielä pärjäänkin. Työtä on minulle selkeästi liikaa, tai sitten olen muuttunut yhtäkkiä hitaaksi. Sen lisäksi, että työtä on liikaa, en pysty suoriutumaan siitä niinkuin minulta odotetaan. En vain pysty. Vaikka todellakin teen parhaani. Saan päivittäin sekä kuulla että joku on myöhässä, mutta myös sen, että joku on huonosti tehty. Selvästikään minun henkinen ja fyysinen kapasiteettini ei riitä tähän työtehtävään, johon olen lupautunut. Ja nimenomaan lupautunut, pyydettäessä suostunut. Itse en ole hakeutunut ollenkaan.

Vaihtoehdothan eivät ole vähissä, sentään. Kun kuitenkin olen koulutettu ihminen, voin aina hakeutua muualle töihin. Varsinkin kun en ole niin kovin paikkasidonnainen, muuallekin voisin mennä. Ehkä koko perheelle olisi hyväksi paikkakunnan muutos? Kokonainen elämänmuutos. Jos se elämä lähtisi uusille urille jossain muualla, löytyisi onni takaisin ja elämälle iloa?