keskiviikko 14. joulukuuta 2011

Pahuksen kiire ja siitä johtuva riippuvuus


Tällä viikolla töissä on ollut aivan liian kiire. Päivät ovat venyneet työmatkojen ja kokousten takia ja sama meno jatkuu huomennakin. En ehdi käydä kotona kuin kääntymässä, juuri ehdin nukuttamaan lapsia ja aamulla taas liikkeelle. Onneksi tämä ei kestä taas kuin tämän viikon, ensi viikolla jo rauhoittuu. Väsyn tämmöisestä, eikä se lastenkaan kannalta herkkua ole. Äitinä koen huonoutta. En ollut paikalla edes lasteni joulujuhlassa, enkä nähnyt hienoja tonttuesityksiä. Sen sijaan odotin Helsinki-Vantaalla myöhässä olevaa lentokonetta, että olisin päässyt kotiin.

Tämä kiire aiheuttaa täyden riippuvuuden miehestä. Mies hoitaa kodin ja lapset. Mies oli lasten kanssa joulujuhlassa ja otti videokuvaa tonttuesityksistä, joita sitten minulle näytettiin. Melkein itkin. Olen täysin riippuvainen siitä, miten mies asiat hoitaa. Minulla ei ole varaa sanoa mitään mistään, kun en itse hoida ollenkaan. En pidä siitä, että olen miehestä riippuvainen. Olen tottunut itsenäisyyteen. Kaikkea sitä pitääkin opetella.