torstai 30. kesäkuuta 2011

Autonhuoltoa ja sen sellaista


Autossa oli vikaa. Vika itsessään kyllä sitten tokeni omineen (ilmeisimmin vain kosteutta jossain), mutta varasin kuitenkin autolle ajan korjaamolle. Pitäähän se huoltaakin välillä. Auto on ollut meillä vuodesta 2006. Auto on minun nimissäni, mutta perheen ainoa auto. Näin voisi siis olettaa, että se on ikäänkuin yhteinen. Kuitenkin minä olen hoitanut kaikki auton huollot, renkaan ostot, pesut, pissapojan nesteet ja öljyntarkastukset. Jostain syystä mies on kuitenkin toisinaan vaihtanut renkaita ja tarkastanut ilmanpaineita. Ilmeisesti hän pitää renkaista? Muuten auto on ollut minun vastuullani. Yleensä myös tankkauspuoli... Myös edellisessä suhteessani minun autoni oli minun vastuullani. Minua sitten ei autojen huollot kiinnosta yhtään. En käsitä autoista juurikaan mitään. Sanon aina huolto- tai korjausmiehille, että kyllä, kyllä, varmasti tarpeellista ja maksan itseni kipeäksi. Jos kysytään vaihtoehdoista, en osaa sanoa. Renkaanostosta keskustelen facebookissa "viisaampien" kanssa ennen kuin teen päätöksen.

Eikö autoasiat, jos mitkä, ole miesten juttuja? Siis jos naista erityisesti ei kiinnosta autot? Mielelläni ulkoistaisin tämän kokonaan jollekulle. Ja nyt ilmastointikin prakaa. Ohjekirjasta katsoin jo neuvoja. Kohta varmaan tutkin konepellin alla... Täytynee merkitä muistiin; jos ikinä koskaan otan uutta miestä, hoitakoon autonhuollot.