perjantai 2. elokuuta 2013

Hyvä tuuli

Olen saanut töissä hyväntahtoisia huomautuksia, että olen ällöttävän hyväntuulinen ja energinen. Ja olenkin. Olen ollut uudessa pestissäni kaksi päivää ja olen löytänyt taas työnilon ja innostuksen. Hyvään tuuleen vaikuttaa varmasti sekin, että kotona on ollut rauhallista. Aika etenee ja loppukuusta laitan eron kakkosvaiheen liikkeelle. Mies ei juo, on kohtuullisen työteliäs ja ystävällinen lapsille. Ehkä hänestä vielä isä saadaan lapsilleen?

Näin viime yönä taas unta miehen kosketuksesta. Istuin pirtinpenkillä hajareisin ja takanani istui joku mies, jonka kanssa ilmeisimmin olin hyvinkin lämpimissä väleissä. Mies istui aivan minussa kiinni, tunsin hänen hengityksensä. Hän piti unessa käsiään kylkiäni vasten. Oli lämmin hyvä olo. Turvallinen. Olimme unessa joidenkin muiden ihmisten seurassa. Tämä mies halusi olla lähelläni julkisesti, muiden nähden. En edes muista, että milloin oma mieheni olisi näyttänyt julkisia hellyydenosoituksia. Ihana uni ja kello herätti kesken, joten muistankin sen vielä. Alitajunta valmistelee minua siihen, että yksinäisyyteen ei ole pakko tyytyä?