sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Onnellisia perheitä

Täällä sitä ollaan kesälomamatkalla. Juhannuksena nähtiin humalaisten sukulaisten riita. Mieskin osallistui. Käsiksi ei käyty, eikä poliisia tarvittu. Lapset onneksi nukkuivat eri rakennuksessa koko episodin ajan. Minä ja siskoni olimme selviä ja tilanne pysyi suurinpiirtein hallinnassa koko ajan. Sisko vei yhden riitapukarin kotiin keskellä yötä.

Nyt ollaan mies, lapset ja minä pohjoisemmassa. Hyttysiä on ja poroja. Lapsista porot ovat erittäin jännittäviä. En millään jaksaisi olla miehen kanssa reissussa. Mies ulkoistaa itsensä sekä kaikista kodinhoitotöistä, joita myös reissussa riittää, että lasten komentamisesta. Äitiä vain apuun joka välissä. Mies pakkasi itse tavaransa ja nyt kun yhtä ja toista puuttuu, ostattaa niitä minulla. Hänen kävelyretkensä lasten kanssa päättyi siihen, että pojalla on kolmikymmensenttinen kohtuullisen syvä naarmu jalassaan. Kun nyt ei tulehtuisi.

Katsoin tänään kaupassa onnellisia perheitä. Niissä perheissä hymyiltiin ja naurettiin. Meidän perheessä ei. Mies on koko ajan ilmeetön. Minä olen aika usein vihainen ja kireä. Loppuisi nyt jo tämä näytelmä.