perjantai 7. kesäkuuta 2013

Helteen sivuvaikutuksia

Helle on ollut melkoinen. Nukkuessa on niin kuumaa. Töissäkin on niin kuumaa. Kotona varjon puolella istuessa ei niin kamalan kuumaa. Nyt näyttäisi hellittävän tämä helle. Kohtuus kaikessa, minun mielestäni.

Helteen sivuvaikutus meillä on se, että pitää juoda paljon. Mies juo vaihdellen olutta ja viilennettyä valkoviiniä. Sivuvaikutus on myös se, että kun makuuhuoneessa on kuuma, ei mies saa unta, valvoo lähes koko yön ja nukkuu lähes koko päivän. Helle, nukkumattomuus ja väärät hellejuomat saavat aikaan myös sen, että mies on äreä. Hän vaatii, että minä helpotan hellettä ostamalla ilmastointilaitteen, johon minulla ei ole varaa. Olen nyt jo puolenkymmentä kertaa kunnellut esitelmän siitä, että miten se ilmastointilaite olisi meille erittäin hyvä. Enhän minä sitä epäile! Minustakin olisi mukava nukkua viileässä. Ei vain ole varaa.

Kohta se on elokuu ja harkinta-aika päättyy. Vien kakkosvaiheen paperit heti, kun se on mahdollista.