sunnuntai 6. maaliskuuta 2011

Kaksi totuutta


Päivitin Facebookin statukseen, että pulkkamäessa käytiin ja sen päälle syötiin laskiaispullat. Se on se yksi totuus.


Toinen totuus on, että mentiin pulkkamäkeen koko perhe, yhdessä. Ehdittiin laskea tovin aikaa ja juoda mustikkasoppaa välipalaksi. Sitten tuli riita, kun minun mielestäni viisivuotiasta ei saa yllyttää hurjailuun, vaan pitää ennemminkin opastaa varovaisuuteen, kun muitakin laskijoita oli. Mies suutahti ja kävi nokittelemaan. Minä suutahdin ja olin hiljaa. Lähdettiin pois. Kaupan kohdalla tuli uusi riita. Minun mielestäni kotona oli ruokaa, miehen mielestä hän saa laittaa mitä haluaa (vaikka pienempi ei sitä suostuisi syömään). Kävin kaupassa, toin mitä mies halusi ja olin yhä hiljaa. Päästiin kotiin. Mies meni laittamaan ruokaa, jäin lasten kanssa ulos. Mies huuteli välillä ovesta kommentteja minun ulkona olemisestani (en osannut olla oikein). Syötiin. Mies lähti mököttämään omaan huoneeseensa. Söin lasten kanssa laskiaispullat.


Kauankohan sitä jaksaa pitää kahta totuutta?